Sınav Soruları Raman ve Rahim Allah'ın Adıyla Aşağıda toplam 50 soru bulunmaktadır. Bunların 43 tanesi test tekniğine göre hazırlanmıştır. Hepsi 4 seçenekli sorulardır. Kalan 7 soru klasik usûlde hazırlanmıştır. Bu 7 sorunun her birini 4’er satırı geçmeyecek şekilde yazarak cevaplamanız gerekmektedir. Soruların cevapları Sınav Heyeti tarafından değerlendirilecek ve yarışmada dereceye girenler tespit edilecektir. Her soru 100 üzerinden 2 puan değerindedir. Test usûlüne göre hazırlanan 43 sorunun puanlarını sıvan sonunda bilgisayar otomatik olarak hesaplayıp size gösterecektir. Kalan 7 soru daha sonra heyet tarafından değerlendirilip diğer puana ilave edilecektir. Sınav süresi 2 saattir. 2 saat dolduğunda sınav sayfasına erişiminiz engellenecektir. Her katılımcının sınav sayfasına erişimi tek bir defa söz konusu olacaktır. Hem bu sınavda hem de ahiret sınavınızda başarılar dileriz. Sınav Heyeti Mutlaka sınava başlamadan önce isim ve eposta adresinizi kontrol edip sınava başlayınız! Ad & soyad Girin lütfen eposta giriniz 1) Besmele, eski ümmetlerin de bildikleri ve kullandıkları bir ifadedir. Kur'an-ı Kerim bu konuda Hz. Muhammed’den (s.a.s.) önce iki peygamberin besmelesini örnek veriyor. Bu peygamberler kimlerdir? a- Hz. Nuh ve Hz. Süleyman b- Hz. Âdem ve Hz. Süleyman c- Hz. Âdem ve Hz. İbrahim d- Hz. Nuh ve Hz. Mûsâ 2) Kur'an-ı Kerim'de, ancak Allah'a ibadet edilmesi gerektiği ifade ediliyor. Bazı insanların Allah'tan başka ibadet ettiği varlıklar sayılmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi Kur'an'da tapınılan bir varlık olarak direkt söylenmemiştir? a- şeytan b- tâğut c- para d- putlar 3) Kur'an'da bazı müşriklerin Allah'tan başka rab kabul ettiği veya bazılarının kendilerine yönelik bu iddiada bulunduğu kimselerden bahsedilmektedir. Seçeneklerden hangisi bu anlamda Kur'an'da geçmez? a- Ebû Cehil b- Fir'avn c- Rahipler d- Hz. İsa 4) Fâtiha sûresindeki "Bizi doğru yola hidayet et; kendilerine nimet verdiklerinin yoluna..." (Fatiha, 5-6) ayetlerinde ifade edilen Allah'ın nimet verdikleri kimseler, Nisa sûresinde açıklanır: "Allah'a ve Rasül'e itaat edenler; Allah'ın kendilerine nimet verdiği peygamberler, ......... , şehidler ve .......... le beraberdirler. Onlar ne güzel arkadaştır." Bu ayet mealinde, boş bırakılan yerlere gelmesi gereken, seçeneklerden hangisidir? a- Nebiler - Rasüller b- Takva Sahipleri - Mü'minler c- Sâlihler - Müttakiler d- Sıddıklar - Sâlihler 5) Hem süs, hem de her türlü etkiden koruyucu olarak dış ve içe giyilen parçaları da bulunan bir örtü ve elbise olarak Kur’an’da “Ve ......... elbisesi, işte o hayırdır.” şeklinde tanımlanan, “fücur”un zıddı olan, yukarıdaki âyette boş bırakılan yere gelmesi gereken kelime, aşağıdakilerden hangisidir? a- Hamd b- Takvâ c- Gayb d- Felâh 6) Dünyadaki en büyük devrim, onun eseridir. O, gerçek anlamda, bir çağı kapatıp yepyeni bir çağ açmıştır. Cahiliyye, onunla kovulmuş, mutluluk çağı onunla başlamıştır. Tarihin şahit olduğu en muhteşem topluluk, onun sayesinde oluşmuştur. Tüm mucizeler içinde de baş sırayı o alır. Bu özelliklere sahip olan şey, aşağıdakilerden hangisidir? a- Peygamberler b- Kur’an c- Hidâyet d- Hz. Muhammed (s.a.s.) 7) "Bakara" kelimesinin anlamı ve Kur'an'da en uzun sureye bu ismin verilmesine sebep olarak Kur'an'da "bakara" konusundaki kıssa, aşağıdakilerden hangisidir? a- Bakara; inek, buzağı demektir. Hz. Musa, kavmini denizin yarılması mucizesiyle Fir'avn'un zulmünden kurtarıp Mısır'dan çıkarttıktan sonra, bir ara Rabbinden emir almaya gittiğinde Sâmiri isimli bir yahudi, altından buzağı yaparak İsrailoğullarını yeniden putperestliğe çekmek istedi. Bu olaya Bakara olayı denir. Ve bu yüzden bu sureye bu isim verilmiştir. b- Bakara, inek demektir. Bakara suresinde ineklere tapan Hindistan'daki Hindu dininin Peygamberimiz'in yaşadığı dönemdeki putperest/inekperestlerin dalâleti anlatılmaktadır. Bu sebepten dolayı, bakaraya, yani ineğe tapanlara cevaplar veren bu sureye Bakara suresi denmiştir. c- Bakara, inek demektir. Bu, Kur'an'da Bakara suresinde bir kıssada geçen bir özel inek için kullanılmıştır. Bakara, Hz. Musa devrinde, İsrailoğulları arasında fâili bulunamayan bir cinâyetten dolayı diyet olarak kurban edilmesi gereken ve bazı özellikleri olan bir inektir. Bu olaydan bahsettiği için bu sureye Bakara suresi denmiştir. d- Bakara, hayvan demektir. Bu, sığır cinsinden hayvanlara verilen ortak addır. İsrailoğullarının Allah'a verdikleri sözden ve O'nu tek ilah kabulünden caymalarından ve Cumartesi günü yasağını çiğneyip azgınlaşmalarından sonra Allah, onları hayvanlara çevirdi. İşte bu mucizevî olayla hayvan şekline çevrilenlere Bakara denir. Bu olayın anlatıldığı sureye de bu yüzden Bakara suresi denilmiştir. 8) Uyarı görevini yapan, inkâr bataklığına sapan kavimleri cehennem azabıyla korkutan ve eski kavimlerin başlarına gelen helâkı hatırlatarak ilâhî ikaz vazifesini yerine getiren peygamberlere, özellikle Peygamber Efendimiz'e, yapmış oldukları bu görevden dolayı Kur'an'da ne ad verilir? a- nezîr/münzir b- sâlih/muslih c- el-emîn/el-mü'min d- hâdî/mehdî 9) Kur’an’da açıklanan şekliyle şefaat konusunda aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır? a- Sahte tanrıların, putların şefaati olmaz. Müşriklerin putlarıyla ilgili şefaat beklentileri boşunadır. b- Kur'an'da (şahs-ı muayyen/belirli kişi -isim- olarak), kimin veya kimlerin şefaat etme izni/yetkisi alacağı belli olmadığı gibi; muayyen şahıs olarak kime veya kimlere şefaat edileceği de belirtilmemiştir. c- Şefaate güvenip sâlih amelleri terk etmek, Kur'an'da açıklanan şefaat anlayışına terstir. d- Şefaat, sadece âhirette olur ve her şefaat güzeldir; dolayısıyla dünyevî şefaat ve kötü şefaat olmaz. 10) Kur'ân-ı Kerim'de Firavun'dan uzunca bahsedilmesi, onun Allah'ın hükmünü kabullenmeyip kendini ilâh yerine koyan tâğutların/azgınların ve müfsidlerin/bozguncuların prototipi/baş örneği olmasındandır. Her zaman diliminde ve her coğrafyada görülebilecek küfür rejiminin sembol tipleri de yine Firavun zamanından örneklenir. İslâm dışı rejimlerin temel direklerini oluşturan bu simge şahıslar kimlerdir? 1- Bürokrat, bakan, üst rütbeli subay sembolü, 2- Kapitalist ve emperyalist para babası, kartel ve holding sahiplerinin sembolü, 3- Hakka bâtılı karıştırarak, dünyevî çıkar ve tâğutî yönetimlerin istekleri doğrultusunda dini istismar edip kullanan, Allah ve rasulü adına insanları aldatan sembol, 4- İslâm dışı rejimin emniyet güçleri, silâh zoruyla düzeni koruyan tâğutun askerlerinin sembol olması. Bu sembol şahısların Firavun döneminde vurgulanan isimleri, aşağıdakilerden hangisinde yukarıdaki sıralamaya uygun olarak doğru olarak sıralanmıştır? a- Cünûd/asker, Karun, Hâmân/kâfir medya mensubu, büyücü ve kâhinler b- Hâmân, Karun, Sâmirî/Bel'am, cünûd/asker c- Hâmân, Karun/sihirbazlar, Bel'am/kâfir medya mensubu, cünûd/hizbuşşeytan d- Firavun, Karun/Hâmân, Bel'am/Sâmirî, cünûd/asker 11) İnsanlar içinde, imtihanı en çetin olanlar, peygamberler ve sonra derece derece kâmil mü'minlerdir. Kişi, dini oranında imtihan edilir. Peygamberimiz ve muhterem eşi Âişe annemizin büyük iftiraya uğradıkları en büyük imtihana ne ad verilir ve bu olay hangi sûrede gündeme gelir? a- İftira olayı, Fetih Sûresi b- Kizb olayı, Mümtehıne Sûresi c- İhanet olayı, Ahzab Sûresi d- İfk olayı, Nur Sûresi 12) Kur'an'da "Allah" lafzından sonra en çok geçen Allah'ın ismi hangisidir? a- Rahmân b- Rab c- İlâh d- Rahîm 13) Kur’an’da konuyla ilgili âyetlerden yola çıkarak; secde ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi, tümüyle doğru değildir, yanlıştır? a- Firavun, hayatı boyunca asla Allah'a inanmamış ve hiç secde etmemiş; 'ben sizin en üstün ilâhınızım' diyerek başka insanları kendine secde ettirmiştir. b- Şeytan, secde emrini yerine getirmemiştir. Şeytanlaşan insanlara da secde çok zor geldiğinden yerine getirmezler. c- Meleklerin Âdem'e secdesi, insana yapılan secde değildir. Âdem, kıble ve mihrab durumundaydı. Ya da bu konuda "secde", lügat anlamıyla kullanılan sembolik ve mecazî bir secdedir; yeryüzü halifesine boyun eğip itaat etme, bey’at etme; onu saygıyla selâmlama (reverans) anlamındadır. d- Mânevî hastalıkların başı kibirdir. Şeytan secde etmeyerek ilk günahı, büyüklendiğinden dolayı işledi. Secde ederek mü'minler Allah'a karşı büyüklenmeyip âciz olduklarını gösterirler ve Allah'ı en büyük kabul ettiklerini O'na secde ederek ispat ederler. 14) İnsan, birçok ahlâkî günahı diliyle işler. Nice sevaplar da dille mümkün olur. Kur’ân-ı Kerim, söze çok önem verir. Söz ve konuşma anlamına gelen “kavl” kelimesi ve türevleri Kur’an’da tam 1721 yerde geçer. Gıybet, alay, lakab, iftira, yalan gibi sözle işlenen ahlâkî problemleri haram ve günah sayan Kur’an’ın söz hakkındaki değerlendirmeleriyle ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? a- Güzel sözü güzel ağaca, kötü sözü de pis bir ağaca benzeten Kur’an, sözlerin en güzeliyle konuşmayı emreder. b- Kur’an’a göre, insanların çoğunu güzel söz söylemekten ve güzel söze icâbet etmekten alıkoyan şeytandır. c- Kur’an, sadece gıybet ve kötü lakabı değil, faydasız ve boş sözleri bile kurtuluşa engel görür. d- Haklı bile olsa, hakkı müdafaa için de olsa, insanın susması konuşmasından daha hayırlıdır. 15) Bilindiği gibi Kur’ân-ı Kerim’de birçok kıssa zikredilmiştir. Kalem sûresinde zikredilen bir bahçe sahipleri ile ilgili anlatılan kıssada, aşağıdakilerden hangisi yer almamaktadır? Yani, seçeneklerden hangisi ilgili âyetlerde geçmez? a- Allah, diğer insanları sınadığı gibi bahçe sahiplerini de sınamış, onların infak edip etmeyeceklerini imtihan etmek için bol ürün veren güzel bahçeler vermiştir. b- Hiçbir yoksulun bahçeye gelip infak beklememeleri için sabah erkenden ekin toplamak niyetiyle bahçelerine gittiklerinde büyük bir kötü sürprizle karşılaşırlar. c- Onlar gece uyurken Rabbin katından gönderilen bir salgın o bahçeyi sarıvermiş ve bahçe simsiyah olmuştu. d- Onlara kendi içlerinden peygamber geldiğinde onu yalanladılar. Onlar zulmederken azap onları hemen yakalayıverdiği için helâk olup yerin dibine geçirildiler. 16) "Allah, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allah'ın lütfunu arayan başka kimseler ve Allah yolunda savaşan daha başka insanlar bulunacağını bilmiştir. Onun için Kur'an'dan .......... okuyun." Müzzemmil sûresindeki bu âyet meâlinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? a) Kolayınıza geleni b) Kısa birkaç âyet c) Uzun sûreler d) Anlamca hoşunuza gidenleri 17) Bilindiği gibi Müzzemmil sûresinde Firavun’dan ve ona gönderilen elçiden (Hz. Mûsâ’dan) söz edilmektedir. Hz. Mûsâ, Firavun'a İslâm'ı tebliğ etme görevi verilince Allah'a duâ ederek bazı isteklerde bulunmuştu: "Fir'avn'a git. Çünkü o iyice azdı. Mûsâ 'Rabbim! dedi, ruhuma genişlik ver. İşimi bana kolaylaştır. Dilimin bağını çöz ki sözümü anlasınlar. Bana ailemden bir de vezir (yardımcı) ver, kardeşim Hârun'u. Onun sayesinde arkamı kuvvetlendir. Ve onu işime ortak kıl..." Bu âyetlerin devamında Hz. Mûsâ'nın bunları niçin istediği belirtilir. Kur'an'a göre Hz. Mûsâ, bunları niçin istiyordu? a- "Küfür düzenini yıkalım diye" b- "Bize inananların sayısı artsın diye" c- "Tesbih etmemiz ve zikr etmemiz artsın diye" d- "Fir'avn'a galip gelelim diye" 18) Kur’an’da belirtildiğine göre; müşriklere, 'Allah'ın indirdiklerine uyun' denildiğinde, ne tür tepkide bulunurlar? a- Bu konuyu düşünüp değerlendireceklerini, araştırdıktan sonra karar vereceklerini, hangi görüşün delili kuvvetliyse ona uyacaklarını söylerler. b- Atalarının üzerinde bulundukları yolda devam edeceklerini ifade ederler. c- Allah'ın indirdiklerine derhal itaat ederler. d- Herhangi bir tepki göstermeyip çağrıyı cevapsız bırakırlar. 19) Teheccüd namazının veya Kur’an’ı tertîl üzere okumanın özelliğiyle ilgili olarak Kur’ân-ı Kerim aşağıdakilerden hangi ifâdeyi kullanır? a- Gece neşesi b- Gece keyfi c- Gece huzûru d- Gece mutluluğu 20) Aşağıdakilerden hangisi "kıyâmet"in Kur'an'da zikredilen diğer isimlerinden biri değildir? a- es-Sâatu b- el-Yevmu'l-Hısâb c- el-Yevmu'l-Ûlâ d- el-Yevmu'l-Âhır 21) Sakar adlı cehennem ile cezalandırılmaya sebep olarak gösterilenler arasında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? a- Namaz kılanlardan olmamak ve yoksulu doyurmamak, b- Bâtıla dalanlarla birlikte dalıp gitmek, c- Tâğutlara hiçbir şeyi şirk koşmamak, d- Âhireti, hesap gününü yalanlamak. 22) Müddessir sûresinde, Allah'ın öğütlerinden yüz çevirerek uzaklaşanların durumu, aşağıdaki şıklarda ifade edilen şekillerden hangisi ile tasvir edilmektedir? a- Aslandan ürküp kaçan merkeplerin durumu gibi b- tâğutî düzenin kapılarında ev sahibinden kemik bekleyen ve kuyruk sallayan bir köpek gibi c- Kitaptan beslenip kitaba zarar vermeye çalışan böcekler gibi d- Dilediği yerde bağırıp dilediği yeri pislediği halde akılsızların kendisine taptığı kutsal(!) inekler gibi. 23) “Doğrusu, arınan kurtulmuştur” şeklinde A’lâ Sûresinde zikredilen “Nefsini temizledi; onu şirk, günah, nifak, rics, cehâlet ve kötü duygular ve benzerinden arındırdı, ona itaati ve takvâyı öğretti; kısaca gönlü temizleyip arındırdı” anlamındaki kelime, aşağıdakilerden hangisidir? a- tezekkâ b- efleha c- sallâ d- dessâ 24) Allah'ın mescitlerinde onun adının anılmasını (tevhid inancını, şeriatı dillendirmeyi) yasaklayanlar ve mescitlerin harap olması için uğraşanlara Kur’an hangi sıfatı veriyor? a- İnsanların en câhili b) En büyük lânete uğrayanlar c) İnsanların en zâlimi d) İnsanların en büyük hâini ve fitnecisi 25) Bilindği gibi, Kur’an’da “dünya hayatını üstün tutmak” kınanmaktadır. Seçeneklerden hangisi, “dünya hayatı” konusunda Kur’an’ın değerlendirmelerinden biri değildir? a- Kur’an, âhireti unutturmayan, kişinin kulluk görevlerine engel olmayan, insanı sapıklığa götürmeyen dünya hayatını kötülemez. b- Kur’an, dünya hayatı için, oyun, oyalanma, eğlence, süs, aldatıcı geçinme aracı, mal ve çocuk bakımından bir övünme ve çoğalma yarışı olduğunu söyler. c- Kur’an, “dünya” hayatını, kişiyi Allah’tan uzaklaştıran iğreti, âdi, sefil bir hayatın ifadesi olarak kullanmaktadır. Kur’an, dünyayı tiksinilmesi gereken kokmuş bir et olarak tasvir eder. d- Kur’an, âhiret hayatının dünya hayatından daha hayırlı ve daha ebedî olduğunu, âhiret hayatını dünyaya tercih etmemizi, ama dünyayı da ihmal etmememizi istiyor. Dünya güzelliğiyle âhiret güzelliğinin bir arada bulunması gerektiğini belirtiyor. 26) A’lâ Sûresi 9. âyette: “Eğer öğüt fayda verirse, sen de öğüt ver” buyrulmaktadır. Bu konuyla ilgili olarak yine Bakara sûresi 6. âyette şöyle denir: "Gerçek şu ki kâfir olanları inzar etsen de inzar etmesen de (uyarsan da uyarmasan da) onlar için birdir; iman etmezler.” Bu âyetleri Kur’an bütünlüğünde ele aldığımızda, aşağıdaki yargılardan hangisi anlaşılmaz? Yani, bu âyetlerden yola çıkılarak, kâfirlere karşı uyarı görevi konusunda aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? a- Tüm kâfirler, yoldan çıkmış, Allah'ın nimetlerini inkâr eden, gerçeği örten, İslâm'ı görmezlikten gelen kimselerdir. Bunları, uyarsak da uyarmasak da bizim için fark etmez; çünkü onlar iman etmezler. b- Ortaya çıkan karakter tahlili ve delillerle tebliğin büyük ihtimalle sonuç vermeyeceği belli olan kişilerle uğraşmayı sürdürerek vakit geçirmeyip; netice getirme ihtimali büyük olan kişilere inzar/uyarı görevi yapılmalıdır. c- Kâfirlerin hakka karşı tutumları, onlara tebliğ ve uyarı yapmamıza engel değildir. İnzarın yapılıp yapılmaması, onlar için eşittir, fark etmez; ama bizim için bu görevi yapıp yapmamak eşit değildir. d- Âyetteki ifade, tüm kâfirleri kapsamaz. İnzarın/uyarının fayda etmediği kâfirler, akıllarını ve alıcılarını kullanmayarak kendi olumsuz tavırları yüzünden kalpleri mühürlenen, doktorun ümitsiz vaka kabul ettiği hasta gibi olan inatçı kâfirlerdir. 27) Hz. Mûsâ, Firavun'a İslâm'ı tebliğ etme görevi verilince Allah'a duâ ederek bazı isteklerde bulunmuştu: "Fir'avn'a git. Çünkü o iyice azdı. Mûsâ 'Rabbim! dedi, ruhuma genişlik ver. İşimi bana kolaylaştır. Dilimin bağını çöz, ki sözümü anlasınlar. Bana ailemden bir de vezir (yardımcı) ver, kardeşim Hârun'u. Onun sayesinde arkamı kuvvetlendir. Ve onu işime ortak kıl..." Âyetlerin devamında Hz. Mûsâ'nın bunları niçin istediği belirtilir. Kur'an'a göre Hz. Mûsâ, bunları niçin istiyordu? a- "Küfür düzenini yıkalım diye" b- "Bize inananların sayısı artsın diye" c- "Fir'avn'a galip gelelim diye" d- "Tesbih ve zikrimiz artsın diye" 28) Belâ/imtihan konusuyla ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi tümüyle doğrudur? a- Herkes Allah tarafından imtihan olmakta, denenip sınanmaktadır. Ama imtihanın yeri, süresi ve şeklini seçmek insanın elindedir. b- Allah, kullarını dünyada imtihana tâbi tutarken, doğru cevapları önceden bildirmez; insanların birbirinden kopya çekmesini ve sınavda yardımlaşmayı yasak kılar. c- Fitne kelimesi de Kur'an'da çoğunlukla imtihan anlamında kullanılır. Ama fitne kelimesi, mü'minlerin imtihanı için kullanılmaz; sadece kâfirlerin sınavı için kullanılır. Çünkü fitne, kâfirlerin alâmetidir; mü'minlere fitne hiç bulaşmaz. d- Dinin emir ve yasakları çeşitli yönleriyle belâdır. Emredilen bazı hususlar, bedene zorluk verir, mü'minler münâfıklardan belâ ile ayrılır ve insanlar şükretsinler diye nimetlerle, sabretsinler diye zorluklarla belâya uğratılırlar. 29) Yeme-içme ile ilgili Kur'ân-ı Kerim'de çok az sayıda haram kılınan/yasaklanan gıdalar vardır. Seçeneklerden hangisi, bu yasakları tam ve doğru olarak belirtir? a- Meyte, murdar hayvan, domuz, eşek eti, yırtıcı hayvan, içki b- Leş, kan, domuz eti, Allah'tan başkası adına kesilen hayvanlar, sarhoşluk veren içkiler c- Leş, domuz eti, besmelesiz kesilen hayvan, rakı d- Domuz eti, leş, eşek eti, sarhoşluk veren içki, besmelesiz kesilen hayvan 30) “Korku Namazı” ne demektir? a- Özellikle savaş şartlarında düşman gibi bir engel karşısında bulunan bir cemaatin, iki grup halinde nöbetle kıldıkları namaza Korku Namazı denir. b- Kalbin titreyerek, hüzünlü bir tarzda Kur’an kıraat edilerek huşû ile yapılan secdede Allah için gözyaşı dökerek veya ağlamaklı bir şekilde Allah korkusu ile kılınan namaza Korku Namazı denir. c- Ölüme yakın bir zamana kadar namazı terk etmeyi alışkanlık haline getiren bir insanın, ihtiyarlayınca veya ölümcül bir hastalığa yakalanınca ölüm korkusu sebebiyle kıldığı namaza Korku Namazı denir. d- Dünyevî korkular yüzünden, meselâ müslüman patronun gözüne girmek, müslüman bir anne babanın emretmesinden dolayı, dünyevî ceza ve korkulardan ötürü kılınan namaza Korku Namazı denir. 31) Kur’ân-ı Kerim, Allah’a ve Rasûlü’ne mutlak itaati emrettiği gibi; Allah ve Rasûlüne itaat edip başkalarına da mâsiyeti emretmeyen mü’minlerden olan ülü’l emre (yetkili kişiye) de itaati emretmektedir. Yine, Kitabımız bazı kimselere de itaat edilmesini yasaklamaktadır. Seçeneklerin hangisi, kendilerine itaatin yasaklandığı bu sınıflardan değildir? a- Bazı günahlar işleyen ana babalara, büyüklerin kendilerinden küçük olanlara, âlimlerin kendilerinden ilim yönüyle daha düşük olanlara b- Kâfirlere, ehl-i kitaba, münâfıklara, kendisini Allah yolundan saptırmak isteyen liderlere ve büyüklere c- Şeytana, şeytanın dostlarına, günahkârlara ve nankörlere, yalancılara, ahlâksızlara, namaza engel olanlara d- Şirke zorlayan ana babaya, halkın çoğunluğuna, insanların ve bilmeyenlerin hevâlarına/ kötü arzu ve isteklerine 32) Kur’an’da hıristiyanların İslâm’a/tevhide zıt olan inançlarından bazı örnekler verilir. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an’daki bu örneklerden biri değildir? a- “Allah İsa’dır” derler. b- Teslisi/üçlü ilâh anlayışını kabul ederler. c- “İsa Allah’ın oğludur” derler. d- “Melekler Allah’ın kızlarıdır” derler. 33) Bakara sûresi 83 ve 84. âyetlerde, Tevrat’ın da büyük önem verdiği Allah’ın İsrâil oğullarından uyacaklarına dair kuvvetli söz aldığı ve bizim de uymamız gereken “on emir” sayılmaktadır. Bu on emirden ilk beşi şunlardır: 1- Allah’tan başka ma’bûd tanımayacak, O’ndan başkasına ibâdet/kulluk etmeyeceksiniz. 2- Ana babanıza ihsân edeceksiniz, 3- Akrabalarınıza, 4- yetim çocuklara, 5- yoksullara iyilik edeceksiniz. Diğer beş emir, aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru sayılmıştır? a- Yalan söylemeyin, İçki içmeyin, Adam öldürmeyin, Zina etmeyin, Kumar oynamayın b- İnsanlara güzel söz söyleyin, Namaz kılın, Zekât verin, Kan dökmeyin, İnsanlarınızı memleketinizden çıkarmayın. c- Peygambere itaat edin, Namaz kılın, Oruç tutun, Zekât verin, Yalan yere yemin etmeyin. d- İnsanlara güzel konuşun, Yalan söylemeyin, Adam öldürmeyin, Şehâdet kelimesini söyleyin, Namaz kılın. 34) “Yeryüzünde ......... tamamen kalmayıncaya ve ........ tümüyle ........ oluncaya (Allah için tatbik edilinceye ) kadar onlarla ........” Fitne konusunda müslümanların görevlerini bildiren Bakara ve Enfâl sûresindeki âyetlerin meâli olan yukarıdaki ifadede boş bırakılan yerlere, aşağıdaki seçeneklerden sırasıyla hangi kelimeler gelmelidir? a- fitne; hüküm; İslâm’ın; cihad edin b- fesat; egemenlik; Allah’ın; uğraşın c- fitne; din; Allah’ın; savaşın d- küfür, din; müslümanların; tebliğ edin 35) Kur’ân-ı Kerim, Hz. Süleyman’a verilen lütuflardan biri olarak bir madenin kendisi için eritilerek sel gibi akıtıldığından bahseder. Bu maden ne idi? a- altın b- gümüş c- demir d- bakır 36) Kur’ân-ı Kerim, Sebe’ kraliçesi Belkıs’ın tahtının Hz. Süleyman’ın isteği üzerine, göz açıp kapamadan daha kısa bir sürede yanına getirildiğini haber veriyor. Bunun üzerine, Kur’an’ın ifadesine göre Hz. Süleyman ne demişti? a- “Bana bu nimetleri ve kimseye verilmeyen mülkü veren Allah'a hamd olsun!” b- “Bu, şükür mü edeceğim, yoksa nankörlük mü edeceğim diye beni sınamak üzere Rabbimin verdiği lütfundandır.” c- “Bana Belkıs’ın tahtını kısa zamanda getirdiğin gibi, onu da müslüman olarak bana ulaştır; Sen her şeye güç yetirensin!” d- “Sen mülkü dilediğine verir, dilediğinden de mülkü çıkarıp alırsın. Dilediğini aziz kılar, dilediğini de zelil kılarsın. Sen her şeye kaadirsin!” 37) Kur’ân-ı Kerim’e göre, Allah’ın velîleri (evliyâullah) kimdir? a- Müttakî mü’minler, yani iman edip Allah’tan korkup sakınanlar b- Kerâmet gösterebilen, yani olağanüstü güçleri olan büyük insanlar c- Kabirlerinde yattıkları yerden kâinatta tasarruf yapan, insanlara yardım eden zâtlar d- Peygamberimizin zamanında yaşayan, günümüze kadar insanların örnek aldığı şahsiyetler 38) Kur'ân-ı Kerim'de insanları ateşe çağıran küfür imamlarına (kâfirlerin liderlerine/önderlerine) karşı müslümanların nasıl davranmaları emredilmektedir? a- Onlarla savaşmak, dinimize saldırırlarsa, onları öldürmeye çalışmak. b- Onlara emr-i bi'l-ma'rûf ve nehy-i ani'l-münker yapmak. c- Onlara tekrar tekrar dâvet ulaştırmak ve nasihat etmek. d- Onları sevmemek ve onlarla beraber olmamak. 39) Allah Teâlâ, biz mü'minlerden hangi hususta yarışmamızı emrediyor? a- Bilgi edinmede b- Ticarette c- Hayır işlemekte d- Helâl olan spor dallarında 40) Hem Allah'ın, hem de lânet etme konumunda olan herkesin lânetine uğrayanlar, aşağıdakilerden hangisini yaptıkları için bu cezaya çarptırılmışlardır? a) İnsanlara iyiliği emredip kendi nefislerini unuttukları için b) Kötülük yapanları engellemedikleri için c) Kelimeleri yerlerinden oynatarak Kitab'ı tahrif ettikleri için d) İndirilen apaçık delilleri ve açıklandıktan sonra hidayeti gizledikleri için 41) Allah, meleklere "Haydi, Âdem'in önünde secdeye kapanın." dediğinde İblîs dışında hepsi secdeye kapandı. İblîs ne yaptı ve ne oldu? a- Âdem’e secde edileceğini sandı, Ben Allah’tan başkasına secde etmem dedi, Âsi oldu. b- Secde etmekten kaçındı, büyüklük tasladı ve kâfirlerden oldu. c- Meleklere hocalık yapıyordu. İlminin çokluğuyla gururlandı. Allah’a şirk koşmuş oldu. d- O zaman secdeden kaçındı. Sonra secde etti. Allah “İlk emredilince secde etmedin, şimdi mi secde ediyorsun? Kabul etmem!” dedi. 42) Peygamber çocuğu bile olsa, onun neslinden de gelse, Allah kimlere imamlık, önderlik vermeyeceğini belirtir? a- Kâfirlere b- Münâfıklara c- Yahûdilere d- Zâlimlere 43) Kur’ân-ı Kerim, “şehid” kelimesini bir ölüm şekli olarak değil; bir hayat şekli olarak ele alır. Ve birkaç âyette Rasûlullah ve iman eden ümmet için şehidlikle ilgili hedef belirler. Nedir bu hedef? a) Rasul ve ümmet birbirimize şehid, örnek olmamız b) Rasulün insanlar üzerine şehid, Bizim de birbirimize şehid olmamız c) Rasulün bizim üzerimize şehid, bizim de insanlar üzerine şehid olmamız d) Rasul ve ümmetin bütün insanlığa şehid, örnek olması 44) Kur’an’da ismi geçen kaç tane kadın vardır, bunların isimleri nelerdir? 45) Kur’ân-ı Kerim’de imandan olumsuz şekilde bahsedildiği yerler var mıdır? Açıklayın. 46) Kur’ân-ı Kerim’de mü’minlerden neyi küfredip inkâr etmeleri istenir? Bu konuda bilgi verin. 47) Kur’ân-ı Kerim’de ihlâs kelimesi, ne anlamda kullanılır, bir-iki âyet örneğinde açıklayın. 48) Kur’ân-ı Kerim’de geçen hayvan cinslerinden 15 tanesini sayın. Anlamı bir hayvan cinsi olan 5 tane sûre ismi yazın. 49) Kur’an’da geçen kıssaların özellikleri hakkında bilgi verin. 50) Kur’an, hastalıklara nasıl şifa olur, bu konuyu açıklayın. Time is Up! Time's up
Sınav çok çok güzel ve anlamlıydı MasaAllah barekAllah. Allah emeği geçen herkesten razı olsun Cevapla
muratcanmed21@gmail.com
Sınav çok çok güzel ve anlamlıydı MasaAllah barekAllah. Allah emeği geçen herkesten razı olsun